Klik hier om in te loggen |
23 - Leren ProgrammerenOyfo Kunst & Techniek (EB)Groep 7 - 8
Beheers de techniek van de toekomst: leer programmeren! Voor creatieve, digitaal vaardige kinderen is er veel te beleven na school. De moderne mediamaatschappij vraagt om mensen die zelf media kunnen maken: apps voor tablets en internet, games voor plezier en educatie. Wie kan programmeren beheerst de techniek, in plaats van andersom.
Hebben jouw leerlingen al ervaring met Scratch? Geef dit van tevoren aan, dan wordt hierop door de docent voortgebouwd met special building blocks, een game-concept of het werken met (vooraf gemaakt) eigen materiaal (foto's tekeningen).
In deze lessen wordt er gewerkt op ‘gewone’ Windows computers, bij Oyfo, locatie Esrein. De lessen kunnen ook op school verzorgd worden als de school daarvoor geschikte middelen heeft (genoeg Chromebooks/laptops; leerlingen met accounts).
Bij het ontwikkelen van ‘Leren Programmeren´ is uiteraard rekening gehouden met de kerndoelen voor het basisonderwijs: *Rekenen/wiskunde (23) *Oriëntatie op jezelf en de wereld (44, 45) * Kunstzinnige oriëntatie (54, 55). Daarnaast dient het programmeren in het algemeen en het werken in deze les de ontwikkeling van in ieder geval de volgende 21e eeuwse vaardigheden: Probleem oplossen, Computational thinking, Informatievaardigheden, ICT-basisvaardigheden, Mediawijsheid, Creatief denken. Over deze activiteit
|