Menu
 
Klik hier om in te loggen

17 Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel

Groep 5 - 6
 

In ‘Het Grote Oyfo-Erfgoed-Spel’ wordt alles bepaald door toeval. Welke opdrachten en uitdagingen gaan de leerlingen doen: Is het een spel of een kijkopdracht? Moet je dansen of een toneelstukje opvoeren? Vind je informatie door het bekijken van een filmpje of het beluisteren van een geluidsfragment? Alles is mogelijk in ‘Het Grote Oyfo-Erfgoed-Spel’!

 

De grommende, tikkende, zuigende en ronkende machines die in Oyfo Techniekmuseum staan vormen de basis van het spel. Ieder team doet andere opdrachten en bekijkt daardoor de museumcollectie vanuit een andere, onverwachte invalshoek.

 

‘Het Grote Oyfo-Erfgoed-Spel’ eindigt met een ‘handen-uit-de-mouwen’-onderdeel: alle leerlingen maken een technisch kunstwerk, waarbij de informatie die ze op hebben gedaan in de collectie een belangrijke rol speelt.

 

Lesmateriaal downloaden

Het lesmateriaal is te downloaden wanneer u bent ingelogd.
pdf Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel Lesbrief 0,45 MB
pdf Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel Bijlage 1 Voorbereidings- en verwerkingsles 0,43 MB
pdf Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel Bijlage 3 Voorbereidend Werkblad Ontwerp-opdracht 0,16 MB
pdf Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel Bijlage 4 Verwerking Rubric 0,31 MB

 

Over deze activiteit

Discipline erfgoed verbeeld
Duur 2 uur
Locatie Oyfo Techniekmuseum
Periode voorjaar 2018
Informatie

‘Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel’ bestaat uit een inleidende les en een verwerkingsles op school (die de leerkracht zelf dient te geven, lesmateriaal wordt door Oyfo verzorgd) en een museumles van 2 uur.

Let op! Inschrijven kan tot maximaal 30 leerlingen per groep.

 

Bij het ontwikkelen van ‘Het grote Erfgoed-Oyfo-Spel’ is uiteraard rekening gehouden met de kerndoelen voor het basisonderwijs:  *Natuur en techniek (kerndoel 44) * Tijd (kerndoel 51, 52 en 53) * Kunstzinnige oriëntatie (kerndoel 54 en 56).

 

NB Dit programma is nog in ontwikkeling, de precieze invulling kan afwijken van hetgeen is aangegeven.