Klik hier om in te loggen |
Moet je om muziek te maken altijd een instrument hebben? Of kan het ook anders? Kun je met allerlei materialen ook verschillende tonen, klanken en sterktes laten horen?
Wanneer worden geluiden muziek? De leerlingen van groep 3 en 4 ontdekken het verschil tussen willekeurige geluiden en muziek, want zodra je geluiden gaat ordenen ontstaat er muziek.
De leerlingen componeren samen een hoorspel en afsluitend muziekstuk. Ze leren hoe je symbolen kunt gebruiken om muziek te ordenen en vastleggen, zodat je daarmee een muziekstuk kunt componeren. De leerlingen gebruiken daarbij zelfgemaakte instrumenten, maar ook alledaagse dingen rondom zichzelf en het klaslokaal én echte instrumenten die de muziekdocent heeft meegenomen.
Bij het ontwikkelen van ‘Alles heeft een ritme’ is uiteraard rekening gehouden met de kerndoelen voor het basisonderwijs: *Oriëntatie op jezelf en de wereld (kerndoel 42) *Kunstzinnige oriëntatie (kerndoel 54, 55).
Discipline | muziek |
Duur | 1,5 uur |
Locatie | school |
Periode | najaar 2023 |
Informatie | Let op: Inschrijven kan tot maximaal 32 leerlingen per groep. |