Klik hier om in te loggen

01 Koning Bowi

Theater Sonnevanck

Schouwburg Hengelo

Groep 1 - 2
 

Een muzikale battle om de baas te zijn.

 

Bowi gaat voor het eerst naar school en dat valt hem vies tegen. Thuis kreeg hij wat hij wilde. Nu moet hij alles delen, samen spelen en luisteren naar de juf. Hij moet aan tafel zitten met de bazige Robin en Zip. Alles moet op hun manier. Dat wil Bowi helemaal niet. Was hij maar de koning van de klas!

 

En dan gebeurt iets wonderlijks. De klas trilt, licht flitst in alle kleuren van de regenboog… en Bowi’s wens komt uit. Hij is koning van de klas! Heerlijk, alles gaat zoals hij wil. Nu moeten Robin en Zip Bowi’s bediendes zijn. Dat vinden ze echt niet te doen. Als de kroon van Bowi smelt door de zon, krijgt Robin een idee. ‘Was ik de zon maar, dan was ik zelfs over de Koning de baas’. Flits! Ook haar wens komt uit. Ze brandt zo fel, dat de anderen bijna flauwvallen van de warmte. Puffend van de hitte bedenkt Zip iets. Hij weet wie zelfs over de zon de baas is… Komt er een winnaar uit deze magische machtsstrijd?

 

Koning Bowi is een komische, muzikale en beeldende voorstelling over het driftige verlangen om de baas te zijn. Energiek en magisch muziektheater gebaseerd op de sprookjesachtige fabel ‘De Steenhouwer’.

 

Over deze activiteit

Discipline theater en muziek
Duur 50 minuten
Locatie Schouwburg Hengelo
Periode 1 en 2 november 2021
Informatie

Speciaal

- Gebaseerd op de sprookjesachtige fabel van De Steenhouwer.

- Een voorstelling over een zeer herkenbare thema voor kleuters: de baas zijn.

- Kinderen krijgen een programmaboekje, vol opdrachten, puzzels, testjes en vragen. Hiermee kunnen ze op een speelse manier, samen met hun ouders of leerkrachten, over de thema's van de voorstelling napraten.

 

Kerndoelen 1, 2, 12, 34, 37, 54, 55, 56

 

Educatie

Een voorbereidende opdracht laat leerlingen nadenken over hun verwachtingen van de voorstelling. De uitnodigende lesbrieven zijn in te passen in het reguliere lesprogramma. Daarmee stimuleren we leerlingen om actief aan de slag te gaan met thema’s uit de voorstelling. Ook geven we suggesties voor een nagesprek, die de leerkracht ondersteunen in het bespreken van het inhoudelijke thema van de voorstelling, het spel, de muziek of de vormgeving.