Klik hier om in te loggen

ICC Wijkprojecten

Elke school heeft één of meerder ICC’ers. Dit zijn de zogenaamde Interne Cultuurcoördinatoren; de kartrekkers van kunst- en cultuurbeleid binnen hun eigen school.

 

Om kunst- en cultuurprojecten op de scholen efficiënter, minder kwetsbaar en inhoudelijk sterker op te zetten is, naast het Kunst op Schoolprogramma (‘van de instellingen voor de scholen’), gekozen voor gezamenlijke ICC wijkprojecten (‘van de scholen voor de scholen’).

 

Hengelo is verdeeld in vier wijken; in elke ICC wijkgroep hebben een wijkvoorzitter en, per school, één of meerdere ICC’ers zitting. Elke ICC wijkgroep stelt jaarlijks aan de hand van een wijkthema een ICC-wijkproject vast, per bouw. In de regel bestaat een ICC-wijkproject uit vier wijkdeelprojecten met een eigen uitwerking van het thema.

 

Vanaf 2013 wordt de landelijke invoering ‘Cultuureducatie met Kwaliteit’ ingezet voor een periode van vier jaar; zo ook in Hengelo. Het aanbod van de ICC wijkprojecten wordt via deze regeling verbreed met kern- en tussendoelen, die zijn toegepast op de bijbehorende kunstdisciplines.